torsdag 19 april 2012

One more time...osv...

Happ...

Då gör man väl ett nytt försök nurå...Blogga...
Det var ett tag sen man hade den motivationen, och när den ramlat på...så har den fallit på nåt annat!

Livet e enna busy...många järn i elden...ett jobb som kräver massors massor, nybliven sambo efter flera års underligheter osv...hund, katt...å uppe på det en hel hög av de vanliga *måsten* som de allra flesta av oss lever i symbios med. Dammråttor, matlagning, hundvallning, tvätt, disk...u name it...Mycket e det...daglig dags!

Fast glad e jag...lycklig i min ganska så enkla vardag...Har fått vad många kallar, "En andra chans"!
Chans att göra nånting riktigt och rätt för första gången på många många år...
Dessutom har jag tagit ett beslut att stänga dörren om det som varit, för att möta det som komma skall med ett ganska så light sinnelag!

Här råder ingen brist på drömmar och planer...å numera planeras de tillsammans med en likasinnad...Min nya, härliga, goa, fylld av humor, charmige, skojige och våldsamt Bohuslänske Kärlek :)

Konstigt hur det kan bli egentligen...

När man slutar önska, tro, leta, drömma och hoppas...Japp, då står han helt plötsligt där mitt framför näsan på mig...och efter en periods intesivt dejtande, beslutade vi...utefter hur väl vi känner till varandra och hur förbenat fint vi faktiskt passar ihop...att flytta ihop.

Å där föll mina enorma övertygelser om ett ensamt singelliv rakt ner i trashet! :)

Segla e vad vi ska göra i sommar...segla, bada, sola, åka hoj...grilla, träffa goa gemensamma vänner, dricka vin...ta en kall på en solvarm klippa osv osv...
Inte alls vad jag trodde när jag satt och övertygade mig själv om hur kul "playerlivet" är!:)

Hur som haver...glad e jag...o lycklig....och för första gången på evigheter...LUGN!
Känner mig tillfreds med livet även om det inte rusar på i 500 knyck...även om vi kojjar kl 22 en lördagkväll...även om nån fest blir inställd eller ingenting riktigt blir som man planerat...Lugn för att jag VET att det kommer fler dagar...å ännu fler...att göra allt man vill eller behöver...å det tillsammans med en kille jag känner mig trygg och bekväm med...samtidigt som han ger mig ett sjuhelsikes pirr i magen:)

Det här allra första inlägget på en ny portal, vänder sig nog i allra första hand till gamla bloggvänner...såna som vet vem jag är, vad min tillvaro innehållit och hur många vändor hit o dit min väg tagit...
Så nån presentation av personen bakom Moroten, kommer alltså inte idag...

Kanske aldrig....eller kanske på ett smygande vis...lite i taget...en pluttig smula detalj allt eftersom...typ!:)
Den som lever...å följer bloggeländet får se....

Nog för idag...

Med den allra vänligaste och ödmjukaste hälsning...

Eder BeataMorot...



...som valde den HÄR som "dagens bild"....för det e från den här miljön jag kommer...
(SE.....liten detalj alla redan....)

6 kommentarer:

  1. Yeeees!! Moroten e tillbaka !!!
    Ha en skön afton!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj Blondie:) Ska bli kul å börja från scratch...ut med allt det gamla, å in med nya friska funderingar:)) Ha en härlig Fredag!! Kram!:)

      Radera
  2. Vad kul att också är här :)

    Ha en supermysig fredag!

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Paula! Lite mer min typ av bloggstil:) ha bästa Fredagen! Kram!:)

      Radera
  3. Vad härligt det låter.
    Att du är tillfreds och i samklang med livet.
    Det är du så värd...
    Varm Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som en ny erfarenhet vännen!!:) å så jäkla skönt!:) tack ska du ha o ha en go Fredag!:) kram!!

      Radera